Regulamin mistrzostw

Regulamin XII Mistrzostw Polski Uczelni Wyższych
w Ratownictwie Medycznym


§
1. WARUNKI OGÓLNE

  1. Uniwersytet Jagielloński – Collegium Medicum w Krakowie, ul. Św. Anny 12, 31 – 008 Kraków, jest organizatorem XII Mistrzostw Polski Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym (zwany dalej „Organizatorem”), które to wydarzenie będzie miało miejsce w dniach 9 do 11 czerwca 2023 roku w Wieliczce, na terenie Turówka Hotel & SPA przy ul. Żeromskiego 1 w Wieliczce, a także w innych miejscach wskazanych przez Organizatora (dalej zwanym „Wydarzeniem”).
  2. W zawodach podczas Wydarzenia mogą brać udział studenci uczelni wyższych z kierunków: ratownictwo medyczne, pielęgniarstwo, lekarski, którzy zostali zgłoszeni do Wydarzenia i zaakceptowani przez Organizatora.
  3. Daną uczelnię podczas Wydarzenia może reprezentować tylko jeden zespół (podstawowy lub specjalistyczny) składający się z 3 studentów, któremu towarzyszy jeden opiekun.
  4. Zespół podstawowy tworzą studenci kierunku ratownictwo medyczne i pielęgniarstwo.
  5. Zespół specjalistyczny tworzą studenci kierunku lekarskiego, ratownictwa medycznego i pielęgniarstwa.
  6. Członkiem zespołu nie może być: absolwent kierunku medycznego, student aktualnie zatrudniony w systemie Państwowego Ratownictwa Medycznego, student, który posiada tytuł ratownika medycznego lub dyplom pielęgniarki/pielęgniarza, dyplom lekarza. Organizator zastrzega sobie możliwość ograniczenia liczby startujących zespołów.
  7. O udziale w zawodach decyduje kolejność zgłoszeń i przesłanie opłaty za uczestnictwo  na konto wskazane przez Organizatora.
  8. W ramach opłaty Organizator zapewnia członkom zespołu i opiekunom:
    a) zakwaterowanie,
    b) wyżywienie,
    c) udział w uroczystej kolacji.


§
2. KONKURENCJE, ORGANIZACJA I ZAKRES ZAWODÓW

  1. Zawody polegają na:
    1. wykonaniu zadań praktycznych, będących symulowanymi akcjami ratunkowymi,
    2. wykonaniu zadań teoretycznych,
    3. wykonywaniu zadań sprawnościowych.
  2. Konkurencje będą obejmować zakres medycznych czynności ratunkowych (zgodnie z Dz.U. 2019 poz. 2478) oraz czynności oparte na aktualnych wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji (ERC) oraz International Trauma Life Support (ITLS).
  3. Harmonogram zadań zostanie wręczony zespołom podczas rejestracji w biurze zawodów.
  4. Treść wezwania będącego przedmiotem zadania zostanie przedstawiona zespołowi przez sędziego przed rozpoczęciem zadania.
  5. Zespoły zobowiązane są do przestrzegania poleceń sędziów. Na każdym stanowisku zespół jest oceniany przez sędziego głównego danego zadania oraz sędziów pomocniczych.
  6. Na wykonanie każdego zadania zespół posiada określoną ilość czasu, o czasie przeznaczonym na wykonanie zadania zespół zostanie poinformowany bezpośrednio przed rozpoczęciem zadania.
  7. Rozpoczęcie wykonywania zadania i tym samym start pomiaru czasu sygnalizuje sędzia zadania słowami: „Uwaga czas start!”.
  8. Sędzia zadania poinformuje zespół dwie minuty przed końcem wyznaczonego czasu słowami: „Dwie minuty do końca zadania”.
  9. Zadanie zostaje zakończone słowami sędziego: „Koniec zadania”.
  10. Jeżeli przed upływem wyznaczonego czasu zespół uzna, że wykonał wszystkie konieczne czynności ratunkowe, może zakończyć zadanie w dowolnym momencie na własne życzenie informując o tym sędziego głównego zadania.
  11. Po upływie czasu, na polecenie sędziego, zespół ma obowiązek niezwłocznie opuścić miejsce wykonywania zadania, zabierając swój sprzęt.
  12. Parametry życiowe poszkodowanego podawane są zespołowi przez sędziów, po prawidłowym wykonaniu ich pomiaru. Sędzia bezpośrednio przed rozpoczęciem zadania poinformuje zespół, iż badanie odbywa się w warunkach realnych na pozorancie lub na fantomie symulującym osobę poszkodowaną.
  13. Każdy członek zespołu musi posiadać odzież ratowniczą z elementami odblaskowymi, jednorazowe rękawiczki, okulary do ochrony oczu oraz buty chroniące staw skokowy. Nieposiadanie któregoś z powyższych elementów stroju przez któregokolwiek członka zespołu może powodować zarówno odjęcie części punktów za zadanie jak i niedopuszczenie zespołu do zadania.
  14. W czasie wykonywania zadań zabrania się zespołom oraz opiekunom korzystania ze środków łączności w postaci telefonów, radiostacji, pagerów, krótkofalówek oraz wszelkich innych urządzeń służących do komunikacji (z wyłączeniem urządzeń udostępnionych przez organizatora na zadaniu). Korzystanie z w/w środków łączności oznaczać będzie dyskwalifikację zespołu.
  15. W miejscu wykonywania zadania mogą znajdować się tylko osoby dopuszczone przez organizatora (zespół, sędziowie, opiekun i przedstawiciel organizatora, media lub inne osoby posiadające zgodę sędziego głównego).
  16. Na miejscu rozgrywania konkurencji nie wolno przebywać zawodnikom i opiekunom drużyn, które w tym czasie nie wykonują danego zadania.
  17. Zespół może korzystać jedynie z takiej ilości sprzętu, jaką jest w stanie samodzielnie nieść, bez wykorzystania pojazdów ani pomocy osób trzecich, w tym opiekuna drużyny.


§
3. ZASADY BEZPIECZEŃSTWA

  1. Uczestnicy są zobowiązani do przestrzegania zasad bezpieczeństwa, przepisów BHP i p.poż obowiązujących na terenie obiektów, w których organizowane jest Wydarzenie oraz stosować się w tym zakresie do poleceń wydawanych przez personel Wydarzenia lub służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek.
  2. Uczestnictwo w Wydarzeniu może się odbywać tylko w wyznaczonych pomieszczeniach i obszarach, zgodnie z obowiązującym programem i porządkiem Wydarzenia. Zabronione jest przebywanie poza wyznaczonym obszarem.
  3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione i zgubione podczas Wydarzenia oraz za rzeczy pozostawione w odzieży lub plecakach oddanych do szatni, a także w innych miejscach ogólnodostępnych na terenie Wydarzenia i miejsca zakwaterowania.
  4. Postanowienie ust. 3 powyżej stosuje się odpowiednio do rowerów, samochodów i innych pojazdów pozostawionych na terenie Wydarzenia i miejsca zakwaterowania.
  5. W przypadku podejrzenia wniesienia na teren Wydarzenia niebezpiecznych narzędzi, zagrażających życiu lub mieniu, Organizator jest uprawniony do kontroli bagażu, celem ograniczenia możliwości ich wniesienia na teren Wydarzenia. Powyższe uprawnienie służy zapewnieniu bezpieczeństwa Uczestnikom, a brak zgody na wykonanie w stosunku do danej osoby ww. uprawnienia przez Organizatora jest równoznaczny z rezygnacją z udziału w Wydarzeniu.
  6. Uczestnicy biorąc udział w wydarzeniu nie mogą posiadać ani wnosić na teren Wydarzenia:
    1. jakiejkolwiek broni, amunicji, przedmiotów uznanych za niebezpieczne,
    2. materiałów wybuchowych, łatwopalnych i toksycznych,
  7. Podczas wydarzenia zakazane jest manifestowanie światopoglądu, w tym w szczególności poglądów politycznych. Organizator zabrania prowadzenia na terenie Wydarzenia działalności handlowej, promocyjnej, reklamowej z zastrzeżeniem przypadków kiedy dany podmiot uzyskał odrębną zgodę Organizatora.
  8. Osobom nietrzeźwym lub będącym pod wpływem środków odurzających, zachowującym się w sposób, który mógłby zagrozić bezpieczeństwu innych Uczestników, zakłócić porządek Wydarzenia, a także naruszyć ogólnie przyjęte normy zachowania w miejscach publicznych zakazuje się wstępu na Wydarzenie. Organizator Wydarzenia uprawniony jest do zobowiązania osoby, o której mowa w zdaniu poprzednim do opuszczenia terenu Wydarzenia. Uczestnik zawodów, który stawi się do wykonywania zadań w stanie nietrzeźwości wraz ze swoim zespołem zostanie zdyskwalifikowany z dalszego udziału w Wydarzeniu oraz o zdarzeniu zostaną poinformowane władze macierzystej Uczelni.
  9. Personel Wydarzenia w przypadku zakłócania przez Uczestnika ładu i porządku publicznego jest uprawniony do:
    1. wylegitymowania Uczestnika w celu ustalenia jego tożsamości,
    2. sprawdzenia zawartości bagażu i odzieży Uczestnika, zwłaszcza w przypadku podejrzenia, że osoba ta posiada przedmioty, o których mowa w §3 ,
    3. wezwania Uczestnika do stosownego zachowania,
    4. żądania opuszczenia terenu Wydarzenia przez Uczestnika i zastosowania wszelkich dostępnych środków, w tym także zatrzymania do chwili przyjazdu Policji, jeśli Uczestnik pomimo wcześniejszego upomnienia nadal zachowuje się w sposób naruszający bezpieczeństwo i porządek Wydarzenia.
  10. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nieprzestrzegania przez Uczestników Regulaminu, nie stosowania się przez Uczestników do zaleceń Organizatora oraz poleceń personelu Wydarzenia i służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek.
  11. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za ekspozycje poprzez niewłaściwe lub przypadkowe użycie wykorzystywanych w konkurencjach ostrych narzędzi np. igły, nożyczki, skalpel.
  12. Uczestnik ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody w mieniu lub na osobach wchodzących w skład personelu Organizatora (pracownikach i współpracownikach), wyrządzone przez niego lub osoby pozostające pod jego opieką. Odpowiedzialność w takim samym zakresie jak powyżej, Uczestnik ponosi również wobec innych Uczestników.
  13. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Wydarzenia, Organizator może korzystać z monitoringu obejmującego cały teren Wydarzenia, jak i jego poszczególne fragmenty. Uczestnicy Wydarzenia, poprzez zgłoszenie się do udziału w Wydarzeniu, akceptują wszystkie postanowienia Regulaminu:
    1. wykonywanie im zdjęć, filmowanie, w tym wykorzystanie ich wizerunku, udostępnianie w dowolnej formie (prasa, telewizja, internet, social media i in.) w związku z informacjami zamieszczanymi w związku z Wydarzeniem,
    2. opublikowanie danych uczestników (imiona, nazwiska) wraz z  podsumowaniem wyników Wydarzenia,
    3. utrwalanie i przechowywanie danych o których mowa w ust. 13 lit a oraz b w dowolny sposób przez Organizatora w związku z organizacją Wydarzenia.
  14. Organizator zabrania palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu i przyjmowania środków odurzających na terenie Wydarzenia.
  15. W przypadku zauważenia zagrożenia dla życia i zdrowia Uczestników, Uczestnik zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym personel Wydarzenia.
  16. Poważne naruszenie zasad bezpieczeństwa podczas trwania zawodów będzie karane wykluczeniem zespołu z dalszej rywalizacji.
  17. W przypadku wystąpienia niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych (m.in. wyładowania atmosferyczne, silny wiatr)  konkurencje podczas zawodów zostaną przerwane.
  18. Każdy uczestnik Wydarzenia, dokonując zgłoszenia udziału w Wydarzeniu jednocześnie potwierdza, że został poinformowany przez Organizatora, że:
    1. Organizator nie bierze odpowiedzialności za wszelkie szkody na mieniu lub zdrowiu Uczestnika, które wystąpiłyby u uczestnika Wydarzenia, bez winy Organizatora, a uczestnik bierze udział w Wydarzeniu na własną odpowiedzialność,
    2. Organizator nie będzie dokonywał ubezpieczenia od OC i NNW od szkód na mieniu i zdrowiu uczestników, a ewentualne ubezpieczenie zapewnią sobie uczestnicy we własnym zakresie,
    3. Uczestnik zgłaszając swój udział w Wydarzeniu potwierdza, że jego stan zdrowia pozwala mu na udział w Wydarzeniu, w tym w zawodach, a tym samym nie będzie kierował roszczeń z tego tytułu wobec Organizatora.
  1. W celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Wydarzenia, Organizator może korzystać z monitoringu obejmującego cały teren Wykładu, jak i jego poszczególne fragmenty. Zasady stosowania monitoringu przez Organizatora określa zarządzenie nr 34 Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego z 16 maja 2019 roku w sprawie: Regulaminu monitoringu wizyjnego na Uniwersytecie Jagiellońskim z późn. zm., dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Uniwersytetu Jagiellońskiego


§
4. OPIEKUN ZESPOŁU

  1. Opiekun może przebywać w miejscu konkurencji towarzysząc tylko własnemu zespołowi.
  2. Opiekun zespołu nie może pomagać zespołowi w przenoszeniu ekwipunku na miejsce zdarzenia.
  3. W trakcie wykonywania zadania opiekun zespołu nie może w żadnej formie nawiązywać kontaktu z zespołem.
  4. Podczas zadań opiekun może dokonywać rejestracji działań zespołu przy użyciu kamery wideo, aparatu fotograficznego lub innych urządzeń, ale TYLKO ZA ZGODĄ SĘDZIEGO. Wskazane przez organizatora obiekty, pomieszczenia szpitalne oraz preparaty nie mogą być nagrywane, fotografowane oraz rejestrowane. Zarejestrowany w miejscach dozwolonych materiał nie może być podstawą do wysuwania roszczeń wobec organizatorów lub sędziów.
  5. Opiekun zespołu nie może pełnić funkcji sędziego pomocniczego danej konkurencji.


§ 
5. PUNKTACJA ZASADY OCENY

  1. Zadanie może posiadać w swoim scenariuszu procedurę, której wykonanie, błędne wykonanie lub zaniechanie stanowi błąd krytyczny. W wypadku popełnienia błędu krytycznego zespół uzyskuje za zadanie tylko punkty zdobyte przed jego popełnieniem. O błędzie krytycznym zespół nie jest informowany w trakcie zawodów.
  2. Sędzia może zadawać zespołowi dodatkowe punktowane pytania, dotyczące decyzji o docelowym miejscu i sposobie transportu poszkodowanego.
  3. Każdy z sędziów ocenia zespół wypełniając kartę oceny. Po zakończeniu wykonywania zadania przez zespół sędziowie, w porozumieniu ze sobą, wypełniają zbiorczą kartę oceny. Suma wyników z kart zbiorczych wszystkich punktowanych zadań przeliczona na procent maksymalnego możliwego do osiągnięcia wyniku stanowi wynik uzyskany przez zespół.
  4. Zespoły reprezentujące uczelnię będącą organizatorem i gospodarzem mistrzostw są oceniane według tych samych zasad co pozostałe zespoły, jednak nie są ujmowane w klasyfikacji generalnej.
  5. Zasady oceny ewentualnego zadania sprawnościowego będą podane uczestnikom przed jego rozpoczęciem.
  6. W klasyfikacji końcowej decyduje suma punktów z kart zbiorczych przeliczona na procent maksymalnego możliwego do osiągnięcia wyniku i/lub czas wykonania zadania.
  7. Zadania, w których wymagana jest współpraca kilku zespołów oceniane są odrębnie i nie są wliczane do indywidualnej klasyfikacji zespołów.
  8. Po zakończeniu wszystkich zadań omówione zostanie prawidłowe postępowanie założone przez autorów scenariuszy oraz ewentualne błędy krytyczne. Podsumowane zostaną również najczęstsze błędy popełniane przez zawodników i rozstrzygnięte niejasności. W omówieniu konkurencji mogą brać udział wyłącznie zawodnicy, opiekunowie, sędziowie zawodów oraz osoby, które uzyskały zgodę Komandora Mistrzostw.
  9. W razie zastrzeżeń zespołu do oceny zadań, należy zgłosić ten fakt sędziom w celu wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli nie odniesie to skutku, sprawę rozstrzygnie sędzia odwoławczy zawodów. Zastrzeżenia należy zgłosić najpóźniej 3 godziny przed podaniem klasyfikacji końcowej mistrzostw.


§ 
6. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

 Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) Uniwersytet Jagielloński informuje, że:

  1. Administratorem danych osobowych Uczestnika jest Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków, reprezentowany przez Rektora UJ.
  2. Uniwersytet Jagielloński wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, ul. Czapskich 4 pok. 27, 31-110 Kraków. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: iod@uj.edu.pl lub pod nr telefonu 12 663 12 25 – w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
  3. Dane osobowe Uczestnika będą przetwarzane w celu:
    1. realizacji umowy, której przedmiotem jest udział w XII Mistrzostwach Polski Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym, a także w celu rejestracji uczestnictwa w Wydarzeniu na postawie umowy zawartej poprzez akceptację Regulaminu (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Wydarzenie organizowane jest w dniach 09-11.06.2023 stacjonarnie;
    2. w odniesieniu do danej osobowej w postaci wizerunku przetwarzanej w realizacji prawnie uzasadnionego interesu Organizatora – tj. w celach promocyjnych, informacyjnych, dokumentacyjnych, archiwizacyjnych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO i zgodnie z § 6 Regulaminu;
    3. zapewnienia bezpieczeństwa Wydarzenia zgodnie z obowiązującym w UJ Regulaminem monitoringu wizyjnego dostępnego na stronie https://bip.uj.edu.pl/ oraz obowiązkiem informacyjnym dotyczącym przetwarzania wizerunku w monitoringu wizyjnym dostępnym na stronie https://iod.uj.edu.pl/monitoring-wizyjny na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO – w odniesieniu do danych z monitoringu wizyjnego.
  4. Podanie przez Uczestnika danych osobowych:
    1. w odniesieniu do danych, o których mowa o których mowa w pkt. 3 lit. a) powyżej jest konieczne do zawarcia umowy i uczestnictwa w Wydarzeniu;
    2. w odniesieniu do danych, o których mowa w pkt. 3 lit. b) powyżej jest dobrowolne;
    3. w odniesieniu do danych, o których mowa w pkt. 3 lit. c) powyżej jest dobrowolne, ale brak ich podania – z uwagi na obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa Uczestników – skutkuje niemożnością uczestnictwa w Wydarzeniu.
  5. Dane osobowe Uczestnika podane w formularzu rejestracyjnym nie będą udostępniane osobom trzecim. Dana osobowa Uczestnika w postaci wizerunku może zostać utrwalona na zdjęciach lub filmach z Wydarzenia i przetwarzana na stronach internetowych UJ oraz profilach UJ na portalach społecznościowych w sposób umożliwiający dostęp osób trzecich, na cele związane z promocją UJ, w tym na potrzeby relacji z wydarzenia – zgodnie z §6 Regulaminu.
  6. Dane osobowe Uczestnika nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji międzynarodowych.
  7. Odbiorcami danych osobowych Uczestnika są podmioty zapewniające wsparcie informatyczne w organizacji wydarzenia – w tym podmiot dostarczający oprogramowanie służące rejestracji na wydarzenie.
  8. Dane osobowe Uczestnika podane w formularzu rejestracyjnym będą przetwarzane do czasu zakończenia Wydarzenia, a następnie przez czas przedawnienia roszczeń mogących wyniknąć z uczestnictwa w Wydarzeniu. Dana osobowa Uczestnika w postaci wizerunku będzie przetwarzana w ramach relacji z wydarzenia na stronach internetowych Organizatora oraz profilach UJ w portalach społecznościowych do czasu wniesienia sprzeciwu przez Uczestnika. Dane z monitoringu wizyjnego będą przetwarzane maksymalnie przez 3 miesiące.
  9. Uczestnik posiada prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
  10. Dane osobowe Uczestnika nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.
  11. Uczestnik posiada prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
  12. Organizator będzie utrwalał przebieg Wydarzenia za pomocą urządzeń rejestrujących obraz oraz dźwięk i obraz, odpowiednio w formie fotorelacji (zwanej dalej „Fotorelacją”) i Nagrania- dla celów edukacyjnych, dydaktycznych, informacyjnych, dokumentacyjnych, reklamy oraz promocji Organizatora i samego Wydarzenia.
  13. Uczestnik  deklarując w Formularzu chęć udziału w Wydarzeniu, wyraża nieograniczoną czasowo, terytorialnie, ilościowo i jakościowo, zgodę na wykorzystanie jego wizerunku, w celach wskazanych w ust. 1 powyżej, bez prawa do wynagrodzenia z powyższego tytułu, w szczególności poprzez utrwalenie wizerunku Uczestnika w Fotorelacji i/lub w Nagraniu oraz wykorzystanie tego utrwalenia, obróbkę, powielanie i wielokrotne rozpowszechnianie wizerunku Uczestnika utrwalonego w wyżej wskazany sposób bez konieczności każdorazowego ich zatwierdzania, w zakresie i w sposób analogiczny do tego, o którym mowa w §6 Regulaminu, w tym w szczególności na Stronie Wydarzenia, na Stronach Organizatora, oraz na innych stronach internetowych, na serwisach Organizatora w mediach społecznościowych i w serwisach internetowych, na wydarzeniach promocyjnych Organizatora.
  14. Uczestnik jest świadomy, że Fotorelacja i Nagranie z Wydarzenia zostaną udostępnione w Internecie i będą dostępne na stronach Organizatora  dla nieograniczonej ilości osób/ dla zalogowanych uczestników Wydarzenia w okresie do odwołania.
  15. W związku z wykorzystaniem wizerunku Uczestnik nie będzie wykonywać prawa kontroli i każdorazowego zatwierdzania wykorzystania wizerunku, w tym prawa zatwierdzania w stosunku do ostatecznej postaci Fotorelacji i/lub Nagrania, w których został on wykorzystany oraz prawa każdorazowego wskazywania go jako osoby uwidocznionej w Fotorelacji i/lub w Nagraniu, a w szczególności wskazywania jego imienia i nazwiska.
  16. Wydarzenie może być utrwalane w formie audiovideo na potrzeby Nagrania i fotografowana w postaci Fotorelacji jedynie przez Organizatora. Zakazane jest nagrywanie i wykonywanie zdjęć przez Uczestników podczas Wydarzenia bez uprzedniej zgody Organizatora.
  17. Organizator ma prawo upoważnić inne podmioty do korzystania z wizerunku na zasadach określonych w niniejszym zezwoleniu.


§ 
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Organizator nie bierze odpowiedzialności za uszkodzenia lub utratę sprzętu przez zespół.
  2. Zespół ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie lub zagubienie sprzętu podczas zawodów.
  3. Wszyscy uczestnicy zobowiązują się przestrzegać zasad niniejszego regulaminu, poleceń organizatorów, przepisów prawnych oraz zasad kultury osobistej.
  4. Uczestnicy, podczas wykonywania zadań oraz imprez towarzyszących zadaniom mają obowiązek posiadana przy sobie identyfikatora otrzymanego podczas rejestracji przed zawodami. Uczestnik, który nie okaże identyfikatora sędziemu przed rozpoczęciem zadania, może zostać wykluczony z udziału w zadaniu.
  5. Część zadań odbywać się będzie w miejscach publicznych.
  6. Transport pomiędzy zadaniami odbywa się pieszo, a jeżeli wymagane jest użycie pojazdu – zapewnia go organizator.
  7. Zespoły muszą być wyposażone w sprzęt ujęty w załączniku 1. Odpowiednio zaznaczone w nim elementy wyposażenia zapewnia organizator, jednak jeżeli zespół posiada własny sprzęt, może z niego korzystać.
  8. Ostateczna interpretacja zapisów niniejszego regulaminu należy do organizatora.
  9. W przypadku zaniedbania lub wykonania czynności powodujących realne zagrożenie bezpieczeństwa podczas wykonywania zadania zespół zostanie pouczony przez sędziego lub wykluczony z dalszej rywalizacji.
  10. Zespół podstawowy może wykonywać czynności medyczne dozwolone ustawowo.
  11. Zespół specjalistyczny może wykonywać wszelkie czynności będące w jego ustawowym zakresie uprawnień.
  12. Parametry medyczne poszkodowanych, które nie mogą być symulowane na manekinie, preparacie ludzkim, bądź przez pozoranta, będą podawane przez sędziego, jednak tylko po poprawnej ich ocenie przez członka zespołu. Szczegółowe instrukcje dla zespołów stanowi załącznik nr 2.
  13. Inne informacje (nie zawarte w regulaminie) będą ogłaszane w formie pisemnej w trakcie trwania zawodów.
  14. Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany treści regulaminu oraz programu zawodów, o czym poinformuje uczestników w formie pisemnej lub mailowej.
  15. Każdy uczestnik będący członkiem zespołu jest zobowiązany do podpisania oświadczenia dotyczącego zapoznania się z treścią regulaminu i jego akceptowania.
  16. Jeżeli uczestnicy zawodów nie podpiszą oświadczeń, o których mowa w punkcie 18 (postanowienia końcowe) nie zostaną dopuszczeni do uczestnictwa w zawodach.
  17. Zawody mogą przebiegać w niekorzystnych warunkach atmosferycznych – zespoły są zobligowane do posiadania zamiennej odzieży medycznej, w tym także zamiennego obuwia ochronnego.
  18. Zawodnicy, opiekunowie przed rozpoczęciem Mistrzostw będą zobowiązani do wypełnienia stosownej dokumentacji w Biurze Zawodów, dotyczącej m.in. regulaminu oraz zasad etycznych postępowania z preparatami. Stanowi to warunek konieczny do wzięcia udziału w Mistrzostwach.


Załącznik nr 1 – Wykaz sprzętu, który musi posiadać każdy zespół

  1. Zestaw rurek ustno-gardłowych;
  2. Ssak przenośny dowolnego typu z kompletem cewników do odsysania (sprawny !);
  3. Worek samorozprężalny dla dzieci z kompletem masek twarzowych ;
  4. Worek samorozprężalny dla dorosłych z kompletem masek twarzowych ;
  5. Zestaw do tlenoterapii biernej dla dorosłych i dzieci (mogą być po terminie ważności);
  6. Zestaw do nebulizacji (mogą być po terminie ważności);
  7. Zestaw kołnierzy do unieruchomienia kręgosłupa szyjnego;
  8. Zestaw szyn do unieruchamiania złamań;
  9. Folie NRC;
  10. Aparat do pomiaru ciśnienia tętniczego;
  11. Stetoskop lekarski;
  12. Latarka diagnostyczna;
  13. Latarka ręczna lub czołowa do oświetlania miejsca zdarzenia (zalecamy zabrać zapas baterii !);
  14. Nożyczki do cięcia różnych materiałów;
  15. Staza automatyczna lub zwykła;
  16. Zestaw strzykawek (mogą być po terminie ważności);
  17. Zestaw igieł (mogą być po terminie ważności);
  18. Wkłucia dożylne w różnych rozmiarach (mogą być po terminie ważności);
  19. Wkłucie doszpikowe np. BIG, EZ-IO, NIO z dedykowanym aparatem do toczenia (sprawne !) ;
  20. Aparaty do przetaczania płynów infuzyjnych (mogą być po terminie ważności);
  21. Płyny infuzyjne (dopuszczalne są butelki soli fizjologicznej z przyklejoną „etykietą” zawierającą nazwę płynu);
  22. Leki do iniekcji (dopuszczalne są ampułki z solą fizjologiczną z przyklejoną „etykietą” zawierającą nazwę leku i dawkę) – leki muszą być zgodne z wymogami ustawowymi dla określonego typu zespołu ratownictwa medycznego (podstawowego lub specjalistycznego);
  23. Leki podawane doustnie, doodbytniczo, podjęzykowo i wziewnie – wykaz zgodny z wymogami ustawowymi dla określonego typu zespołu ratownictwa medycznego P lub S (dopuszcza się puste opakowania z naniesionymi nazwami leków) ;
  24. Środki ochrony indywidualnej dla każdego uczestnika (NIE wymagamy kombinezonów i masek FFP3);
  25. Glukometr (sprawny !);
  26. Zestaw do segregacji w przypadku wypadku masowego;
  27. Materiały opatrunkowe, dezynfekcyjne oraz p/oparzeniowe (mogą być po terminie ważności);
  28. Laryngoskop dla dzieci z kompletem łyżek;
  29. Laryngoskop dla dorosłych z kompletem łyżek;
  30. Nadgłośniowe przyrządy do udrażniania dróg oddechowych w różnych rozmiarach np. maski krtaniowe, rurki krtaniowe, I-Gel (mogą być po terminie ważności);
  31. Zestaw do konikopunkcji (sprawny !);
  32. Termometr;
  33. Kapnometr lub kapnograf (może być jednorazowy);
  34. Kleszczyki Magilla;
  35. Zestaw rurek intubacyjnych w różnych rozmiarach (mogą być po terminie ważności);
  36. Prowadnice do intubacji w różnych rozmiarach (mogą być po terminie ważności);
  37. Sprzęt do stabilizacji rurki intubacyjnej;
  38. Pulsoksymetr (sprawny !);
  39. Zestaw porodowy (mogą być po terminie ważności);
  40. Butla tlenowa z reduktorem (pusta);
  41. Szpatułki;
  42. Worki na śmieci, worki na odpady medyczne;
  43. Pojemnik na zużyte materiały medyczne;
  44. Staza taktyczna do tamowania krwotoków (opaska uciskowa – zalecana NOWA)

Wyposażenie, które zapewni organizator, jeśli zespół nie posiada własnego

  1. Deska ortopedyczna z unieruchomieniem głowy oraz pasami;
  2. Pedi – pack;
  3. Kamizelka KED;
  4. Nosze podbierakowe;
  5. Defibrylator: przenośny, akumulatorowy, z możliwością monitorowania, wykonania
    12-odprowadzeniowego zapisu EKG, kardiowersji elektrycznej i elektrostymulacji, wyposażony w łyżki pediatryczne i dla osób dorosłych;
  6. Zestaw doszpikowy EZ-IO.


Załącznik nr 2

Kaniulacji żyły obwodowej należy dokonać poprzez założenie niezaciśniętej stazy, a następnie przyłożenie do ciała pozoranta, w odpowiednim miejscu, zabezpieczonego nasadką venflonu wybranej grubości, umocowanie go okleiną, usunięcie mandrynu oraz umieszczeniem mandrynu w pojemniku na odpady skażone. Dojście doszpikowe wykonuje się w sposób rzeczywisty gotowym zestawem (np. EZ-IO, BIG, NIO) o ile sędzia nie zaleci inaczej.

Przetoczenia płynów należy dokonać montując zestaw kroplowy, odpowietrzając go i podłączając z zamkniętym przepływem do venflonu (zestaw do infuzji nie może zostać zmontowany przed przystąpieniem do zadania).

Podania leku dożylnie, podskórnie, domięśniowo, doszpikowo należy dokonać nabierając wybrany lek (lub symbolizującą go 0,9% NaCl albo wodę do iniekcji) do strzykawki, informując sędziego o drodze i dawce, a następnie, jeżeli sędzia nie poinformuje inaczej, usuwając zawartość strzykawki na ziemię lub do wskazanego naczynia.

Podania leku doustnie należy dokonać pokazując sędziemu lek i informując o podaniu go oraz wybranej dawce.

Intubację należy wykonać realnie na symulatorze/fantomie/preparacie.

Podłączenia monitora należy dokonać poprzez położenie kabli z elektrodami na ciele pozoranta (bez naklejania elektrod) lub podłączając elektrody w sposób realny do przeznaczonych do tego celu elementów na symulatorze/fantomie/preparacie. Wykonując 12-odprowadzeniowy zapis EKG należy poinformować sędziego o miejscu przyklejenia elektrod.

Defibrylację należy wykonać w sposób realny na symulatorze/fantomie/preparacie. Za bezpieczeństwo podczas wykonywania defibrylacji odpowiada zespół. Powyższe zasady dotyczą również wykonywania kardiowersji oraz elektrostymulacji. Udostępnione przez organizatora defibrylatory manualne są defibrylatorami klinicznymi.

Tlenoterapia: zestaw do tlenoterapii musi być zmontowany, maska tlenowa umieszczona przy twarzy poszkodowanego. Należy podać sędziemu ilość litrów na minutę. Rzeczywiste użycie tlenu nie jest dozwolone.

Odsysanie wydzieliny z dróg oddechowych przeprowadza się w sposób rzeczywisty na symulatorze/fantomie/preparacie. W przypadku pozoranta po skompletowaniu sprzętu zespół informuje sędziego o wykonaniu procedury odsysania.

Dojście doszpikowe przeprowadza się w sposób rzeczywisty na symulatorze/fantomie/preparacie.

Tamowane krwotoków przeprowadza się w sposób rzeczywisty na symulatorze/fantomie/preparacie.

Sędziowie podają parametry życiowe poszkodowanego tylko po ich prawidłowym sprawdzeniu przez zawodnika.

Wszelkie pozostałe procedury i zabiegi podczas zadania należy wykonać w sposób rzeczywisty, o ile sędzia nie zaleci inaczej.